dijous, 24 de març del 2011

JOAN PONS. EL PETIT DE CAL ERIL. EL MÚSIC DEL MES

Tenim la sort de poder participar des de fa tres anys en l’activitat: El Music del Mes organitzada pel Consell Català de la Música. Aquesta activitat ens apropa la música més actual als instituts i permet parlar de tu a tu amb compositors i intèrprets.

Els procés creatiu d’una cançó és complicat i no sempre entenedor per l’oient. Joan Pons músic de terres de Lleida ens va apropar a de forma clara i entenedora al camí que seguia per arribar a composar una cançó. Ens va parlar dels sons que buscava, de les fonts d’inspiració, de com composava i gravava algunes de les seves cançons.

Com sempre ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha permès apropar a la música actual. Aquí podeu veure les fotos d’aquesta activitat en color, en sèpia i en blanc i negre que ha realitzat en Marc (de 1r de batxillerat). Sembla que el fotògraf s’ha inspirat també en la recerca de sons que en Joan Pons busca en la seva música i en Marc ha buscat també diferents timbres per les imatges.
Aquí teniu alguns links on podeu trobar informació del Petit de Cal Eril
http://www.myspace.com/elpetitdecaleril
Cau la neu
http://www.youtube.com/watch?v=AEHrcCvN1B4

2 comentaris:

Mercè ha dit...

La visita de en Joan Pons, de el grup El Petit de Cal Eril em va agradar bastant.
La vaig trobar una visita molt interesant ja que ens va explicar tots els pasos que
ell segueix per fer les seves cançons. El que més em va cridar la atenció va ser
la manera en la que va començar a fer música. Va ser amb la meva edad i abans
quasi no li interessava i ara és una part molt important de la seva vida.
Las sevas cançons no están malament, ens va ensenyar dues i la que més em va
agradar va ser "cau la neu". El videoclip es bastant curiós i em va agradar.
Encara que no es un tipus de música que m'agradi, aquesta cançó em va impactar.
Tania 4t

Mercè ha dit...

Ha sigut una classe molt visual i divertida. Amb bones anecdotes y resums. També m'agradat molt l'elecció de les cançons, ha agafat les més importants, inclòs anuncis. Penso que ho té tot molt ben montat, encara que a l'hora d'explicar-se en públic, s'enrolla una mica a causa dels nervis. M'agradat molt el powerpoint i la classe, i espero que en la pròxima aprengui més!
Iris 4t